Hurda Geri Dönüşüm Belgesi Fiyatları (Alma)

Hurda mesleği günümüzde oldukça değerli dönüşüm faaliyetleri için gerekli bir sistemi içeriyor. Özellikle çevreci hareketliliğin gelişmesi ve geri dönüşüme olan yatırımların artmasıyla birlikte hurdaların geri dönüştürülmesi de bir o kadar değerli hale geliyor.

Geri dönüşüm sürecinde her şey usulüne göre işliyor. Hurdaları geri dönüştürebilmek için belirli bir belgeye sahip olmak gerekiyor. Geri dönüşüm tesislerine lisans veriliyor. Bunun için firma sahibinin toplama, ayırma ve geri dönüşüm faaliyetlerinde bulunabilmesi için bir belgeye sahip olması gerekiyor.

Hazırlanan evrak ile İl Çevre ve Orman Müdürlüğü‘ne gidiliyor ve burada bir inceleme yapılıyor. Geri dönüşüm belgesi almak isteyenlerin il çevre müdürlüğüne giderek işlemlerini başlatması yeterli oluyor.

Geri dönüşüm belgesi hurdacılıkta gerekli mi? Nasıl bir fayda sağlıyor? Geri dönüşüm belgesine sahip olmak hemen her alanda sertifikalı şekilde ürün işleme imkanı sunuyor. Ürün içerisindeki malzemelerin geri dönüştürülmesi ve bu sürecin tamamen yasal olarak ilerleyebilmesi için gerekli görülüyor.

Geri Dönüşüm Lisansı Maliyeti

Geri dönüşüm lisansı, bu alanda faaliyette bulunan işletmelerin plastik atıkları ve hurdaları geri dönüştürme işlemini yapabilmek için sahip oldukları resmi belgeye deniyor. Tam da bu noktada işletme sahibinin Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü‘ne giderek geri kazanım lisansını alması gerekiyor. Bu lisans sayesinde plastik atıklar ve hurda niteliğindeki her türlü gereç tesise alınarak geri dönüştürülüp yeniden kullanılır hale getirilebiliyor. Peki, bu süreçte geri dönüşüm lisansı ne kadara mal oluyor?

Hurdaların geri dönüştürülmesi için istenen tüm belgeler ile oluşabilecek maliyetler Çevre ve Şehircilik Bakanlığının resmi sitesi üzerinden görüntülenebiliyor. Burada unutulmaması gereken en önemli konu tüm bu süreçte devletin tesisleri desteklediğidir. Bu yönde her türlü faaliyet nakit destek ödemeleri ve faizsiz kredi teklifleri ile değerlendirilebilir.

Konu ile ilgili daha detaylı bilgi alabilmek, 2023 yılı resmi verilerinden detaylı inceleyerek fiyat listesini görüntüleyebilmek için bu linki kullanabilirsiniz:

https://webdosya.csb.gov.tr/db/ced/menu/2023-birim-fiyat-listesi_20221230044644_20230101012623.pdf

Seyyar Hurdacılık İçin Gerekli Belgeler

Seyyar hurdacılık yapmak isteyen bir kişinin hurda taşıma belgesi alması gerekir. Bunun için belirli bir ücret yatırılarak Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’ne dilekçe ile başvuruda bulunmalıdır.

Bu yazı ilginizi çekebilir;

Hızlı Tren Ucuz Bilet Nasıl Alınır?

Seyyar hurdacılık yapabilmek için başvuruda bulunacakların öncelikle kimlik fotokopisini ilgili kuruma iletmesi ardından bağlı bulunduğu ikametgah adresine resmi olarak sunması istenir. Kamu haklarına zarar verme gibi herhangi bir suça meyilli olup olmadığını inceleyebilmek için adli sicil kaydı ve 1 adet vergi levhası gerekmektedir. İzinsiz olarak herhangi bir başvuruda bulunup evrak teslim etmeden seyyar hurdacılık yapmanın Kabahatler Kanunu’nda cezası bulunur.

Hurdacılık Belgesi Fiyatları

Hurdacılık belgesi fiyatları her yıl değişebilmektedir. Konuyla ilgili detaylı araştırma yapmak ve değişen fiyatlar hakkında bilgi alabilmek için Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’ne dilekçe ile başvuruda bulunabilir. Sistem üzerinden de inceleme yapılabilir.

Hurdacılık belgesi alacak kişinin ödeyeceği miktar yaşadığı ile göre de değişebiliyor. Dönemin harç bedeli fiyatlarda değişme sebep olabiliyor. Seyyar hurdacılık yapacak olan kişinin %2 oranında gelir vergisi ödemesi de istenir.

Yorum yapın

Bilgi Çınarı
Gizliliğe genel bakış

Bu web sitesi, size mümkün olan en iyi kullanıcı deneyimini sunabilmek için çerezleri kullanır. Çerez bilgileri tarayıcınızda saklanır ve web sitemize döndüğünüzde sizi tanımak ve ekibimizin web sitesinin hangi bölümlerini en ilginç ve yararlı bulduğunuzu anlamasına yardımcı olmak gibi işlevleri yerine getirir.