Hostel Ruhsatı Nasıl Alınır? (Ne Kadar)

Hostel ruhsatı almak isteyen bir kişinin işletmecilik faaliyetinde bulunabilmesi için iş yeri açma ve çalışma ruhsatının bulunması gerekir. Mülk satın alımlarında ne amaçla kullanılacağı farklı belgelerin olmasını gerektirebilir. Konaklama tesisi amacıyla satın alınan bir mülkün ruhsatı Turizm İl Müdürlüğü’nden alınır.

Ancak şu konuya açıklık getirmekte fayda var: Türkiye yasalarına göre doğrudan hostel ruhsatı almak pek mümkün değil. Genellikle otel ya da pansiyon ruhsatı alanlar hostel işletirler.

Yurt dışında daha yaygın olarak kullanılan hostel açma düşüncesi, küçük ve şirin tatil bölgelerinde daha avantajlı olabiliyor. Kar getirisi de oldukça yüksek olan bu iş fikri, uygun miktarda sermayesi bulunanlar için oldukça cazip gelebiliyor.

Hostel Açmak İçin Gerekli Belgeler

Hostel açma fikri bulunanların öncelikle doğru bir mekan bulması gerekiyor. Bu mekanı en az 1 yıl işletebilecek kadar sermaye sunması da önemlidir. Hostel açmak için gerekli tüm belgelere, bağlı bulunulan belediyenin internet sitesine girerek erişim sağlayabilirsiniz.

Bu yazı ilginizi çekebilir;

Emekli Milletvekili Maaşı Ne Kadar?

Her belediyenin uyguladığı farklı bir evrak listesi olabilir. Öte yandan, hostel açacak bir kişinin turizm belgesine de sahip olması gerekir. Hostel açma niyeti olan bir kişinin kuruma teslim etmesi gereken belgeler bölgeden bölgeye değişkenlik göstermekle beraber genellikle şunlar istenir:

  • İşletme kayıt belgesi
  • Kira sözleşmesi ya da emlak mülkiyetinin kişiye ait olduğunu gösteren bir belge
  • Vergi levhası fotokopisi
  • İtfaiye ve depreme dayanıklılık belgesi
  • Çalışanlar ile yapılan iş sözleşmesi
  • Binanın hostel olmaya uygun olduğunu gösteren denetim raporu
  • Turizm belgesi
  • Eğer alkollü içki satışı yapılacaksa alkollü içki ruhsatı da istenebilir.

Belediyeden Pansiyon Ruhsatı Nasıl Alınır?

Belediyeden pansiyon ruhsatı alabilmek için pansiyonun açılacağı ikametgah bölgesindeki ilgili belediyelere gidilerek başvuruda bulunması gerekir. Ardından istenen evraklar tamamlanmalı ve teslim edilmelidir. Yapılan tüm başvurular belediyenin ruhsat ve denetim birimine emanet edilir. Ardından tüm eksiklikler giderilir ve bekleme süreci başlar.

Bu süreçte pansiyonun işletilmeye uygun olup olmadığı denetlenir ve denetlemeler sonucunda ruhsat alım aşaması tamamlanabilir. Belediyeden alınan iş yeri açma ve çalışma ruhsatı ile birlikte basit konaklama belgesi alınmalıdır. Geçici bir dönem işletmenin ayakta kalabilmesini sağlamak için basit konaklama belgesi alan bir kişi, ileride turizm işletme belgesi de almalıdır.

Bunun için bakanlıktan resmi evraklar istenir. Belgelendirme servisi tarafından değerlendirilen müracaat sonrasında evraklar uygun görüldüğü anda denetim aşaması başlar. Eksik evrakların tamamlanması için süre sunulur.

Ardından bakanlık yetkilileri denetim gerçekleştirir. Pansiyon işletmeciliği yapmak isteyen bir kişinin sahip olması gereken turizm işletme belgesi için de bazı evrakların ilgili birimlere teslim edilmesi gerekir. Bunun için Ticaret Sicil Gazetesi, iş yeri açma ve çalışma ruhsatı, tapu, imza sirküleri, kira kontratı gibi bazı evraklar istenebilir.

Yorum yapın

Bilgi Çınarı
Gizliliğe genel bakış

Bu web sitesi, size mümkün olan en iyi kullanıcı deneyimini sunabilmek için çerezleri kullanır. Çerez bilgileri tarayıcınızda saklanır ve web sitemize döndüğünüzde sizi tanımak ve ekibimizin web sitesinin hangi bölümlerini en ilginç ve yararlı bulduğunuzu anlamasına yardımcı olmak gibi işlevleri yerine getirir.