Cep telefonunda karşı tarafla görüşme yapanlar “çağrı sonlandırıldı” uyarısı aldığında nasıl bir sorunla karşılaşıyor? Bu soruya birden çok yanıt verilebilir. Öncelikle karşı taraf arandığında “çağrı sonlandırıldı” uyarısı alınıyorsa hattın diğer ucundaki kişinin başkasıyla görüştüğü ve meşgul olduğu anlamına gelebilir.
Karşılıklı görüşme devam ederken telefon bir anda kesiliyor ve “çağrı sonlandırıldı” uyarısı görülüyorsa karşı tarafın bilinçli olarak bu aramayı kapattığı veya bağlantı probleminden dolayı kesinti yaşandığı söylenebilir.
Sinyal çekmediği anlarda da bu durum görülebilir. Telefonun zayıf sinyale sebep olabilecek bir ortama girildiği anda verdiği bir uyarı olarak da görülebilir. Genellikle asansörde, tünelde, baz istasyonu bulunmayan bölgelerde, dağlara yakın yüksek kesimlerde veya bodrum katı, garaj gibi yerin alt bölgelerine inildiğinde de bu hatayla karşılaşılabiliyor.
İçindekiler;
Hiç Çalmadan Çağrı Sonlandırıldı Ne Demek?
Telefon hiç çalmadan “çağrı sonlandırıldı” uyarısını alanlar ne anlamalı? Bu uyarıyı alanlar öncelikle şu seçeneği değerlendirebilir: O an için şebekeden kaynaklı bir yoğunluk nedeniyle henüz karşı tarafa sinyal gitmeden çağrı sonlandırılmış olabilir.
Bu yazılar ilginizi çekebilir;
Özel Plaka Fiyat Bilgileri 2024 (3 Harfli)
Böyle bir durumla karşılaşanların karşı tarafı yeniden arayarak iletişim kurması önerilir. Telefon hiç çalmadan çağrı sonlandırılmasındaki en yaygın sebeplerden birisi şebeke problemi iken, bir başka sebep hatlarda oluşan anlık yoğunluktur. Bu da kullanılan operatörden kaynaklı olarak gerçekleşir.
Karşı taraf arandığında aniden kapanıp çağrı sonlandırılıyor ve yeniden arandığında da yine aynı durumla karşılaşılıyorsa burada daha farklı bir gerekçe aranmalıdır. Peki, bu ne olabilir?
2 veya 3 kez peş peşe arandığında yine aynı yanıtla karşılaşılıyorsa bilinçli olarak yapılmış bir engelleme durumu söz konusu demektir. Aranılan kişi sizin numaranızı engellemiştir. O yüzden aramaya çalıştığınızda ulaşamayabilirsiniz.
Bir başka sebep ise ne şebekeden ne de karşı tarafın bilinçli hamlesinden kaynaklanmayan, tamamen telefonla ilgili bir durum olabilir. Telefondaki teknik bir aksaklık bu duruma sebep olabilir.
Xiaomi Çağrı Sonlandırıldı Hatası
Xiaomi 11 T modelinde daha çok karşılaşılan “çağrı sonlandırıldı” hatası ne demek? Böyle bir hata alanlar genellikle şöyle bir durumla karşı karşıya kalıyor: Karşı operatörden gelen çağrı açıldığı anda telefon otomatik olarak meşgule düşüyor. Genellikle bu kişi arandığında telefonu açmak için yukarı hamle yapıp kaydırdığı anda, ortalama 1 saniye içerisinde kendi kendine hat düşerek “çağrı sonlandırıldı” yazısıyla karşılaşılıyor.
Xiaomi telefonlarda görülebilen “çağrı sonlandırıldı” hatasının sebeplerinden birisi yazılım güncellemesi hatasıdır. Eski yazılımdan kaynaklı olarak böyle bir uyarı alınabilir. Telefonun içindeki yazılımı güncelleyerek sorun aşılabilir.
Bir başka sebep, ağ bağlantısından kaynaklı oluşabilecek anlık bir problemdir. Yer değişikliği yapıldığında bu sorunun çözüme ulaşması mümkündür. Tüm seçenekler değerlendirildiği halde yine aynı hata alınıyorsa SIM kart ile ilgili bir sorun olduğu bilinmelidir.
Bu sorunu çözebilmek için SIM kart çıkarılarak cep telefonunun ağ ayarları sıfırlanmalı, yazılım güncellemesi yapılmalı ve ardından yeniden SIM kart takılarak kullanıma devam edilmelidir.
Bir başka çözüm yolu, SIM kartı çıkardıktan sonra yerine tekrar takmadan önce farklı bir SIM kartı yerleştirip ayarları sıfırlayıp yeniden eski SIM kartı kullanmak olabilir. APN ayarları sıfırlanabilir.
Cep telefonunun ayarlar kısmında bulunan “uygulamaları yönet” alanına gelip telefon hizmetleri kategorisindeki veriler temizlenebilir. Yine aynı alanda bulunan “aramaları yönet” seçeneği işaretlenerek ayarlar sıfırlanabilir. Tüm bu çözüm yolları denendiği halde sonuç alınamıyorsa cep telefonuna ROM yükleyerek problem aşılabilir.
Turkcell Çağrı Sonlandırıldı Hatası
Turkcell “çağrı sonlandırıldı” hatası alanlar, Turkcell hat kullanıcılarının genellikle yaşadığı bu durumun sebebini merak ediyor. Bu sorunu yaşayanlar genel olarak sinyal düşüklüğünde bu durumla karşılaştığını kabul ediyor.
Sinyal gücünün azaldığı noktalarda Turkcell “çağrı sonlandırıldı” hatası verebiliyor. Bir başka sebep, karşı tarafın hattının meşgul olması ya da başka biriyle konuşmasından kaynaklı olarak bu uyarının gelmesidir.
Bağlantıda güç problemi yaşandığında da “çağrı sonlandırıldı” hatası alınabiliyor. Turkcell’in kendi içinde “arama kısıtlama” adı verilen bir özelliği var. Bu özellik aktif edildiğinde belli yönlere aramalar kısıtlanabiliyor.
Bu ayarın aktif hale getirilmiş olma ihtimalinden kaynaklı da “çağrı sonlandırıldı” hatası alınabilir. Çok nadir de olsa bu durumun bir başka sebebi cep telefonu faturasının o ayki ücretinin ödenmemiş olması da bu hatayı almaya sebep olabiliyor.